lördag 8 september 2012

Vilgots rum

God lördag!

Jag försökte bläddra lite i bloggen, men kunde inte hitta om jag lagt ut kort från Vilgtos rum sedan det blev klart?

Jag tänkte i allafall göra det nu.
Vilgots rum är det enda i huset som vi gjort i ordning helt och hållet än, men mer ska det bli.
Det är lagt nya golv och nya tapeter.

Jag är riktigt, riktigt nöjd.
Jag ville ha en fondvägg i Vilgots rum. En med färg och tre vita. Jag vill ha färg i ett barnrum men det får inte bli för mycket heller. Jag ville heller inte ha någon "barnslig" tapet utan en som funkar i ganska många år.
Så det blev en från Midbecs nya disney kollektion- "camouflage" heter tapeten.
Vi valde även att ha tapeten liggande istället för stående.
Jag har gärna ett tema i rummet, något som genomsyrar lite, men inte för mycket. I Vilgots rum blev valet robotar då jag för länge sedan hittade ett så fint tyg från Karin Mannerståls kollektion. Så tyget har legat hemma i ca 1½ år och nu äntligen har det blivit en gardin i Vilgots rum. Det ska även bli en taklampa i samma tyg.
Tavlorna är från Mr.Fågel och dom kammade jag hem under en kampanj hos Dalani.


Före:




Efter:










2 kommentarer:

  1. Ååå så fint han har det i sitt rum! Och vad fin lillebror var med sina gryn! Kram till er!

    SvaraRadera
  2. Svar. Tack snälla för din kommentar. Hittade inget annat inlägg där jag kunde kommentera, så fick ta det här :)

    Hoppas verkligen att det blir bättre för oss också snart. Det är inget kul när man får gå gråtandes, från ett gråtande barn. Usch, hemskt!!
    Men jag hoppas att det blir bra nu när vi kommit överens om att lämningarna ska bli lika dana oavsett vet som möter upp.

    Kram!

    SvaraRadera