måndag 17 september 2012

Inspiration!

God middag!
Hjälp vad svårt men roligt det är med barnrumsinredning!
Nu är det Ludvigs rum jag är i full gång och planerar för.

Ludvigs rum hittills idag har vi inte gjort något alls med mer än att målat väggarna vita och lister osv.
Vad det blir för tapet i hans rum och golv är redan färdigt... Och inhandlat men nu ska ju jobbet göras också..







Endel av denna inredning ska såklart vara kvar i Ludvigs rum. Jag gillar mattan och tavellisten ovanför sängen. 
Jag gillar också hans lampa, nappburk och spargris från cults monsterserie. 

Men nu till inredningen to be...
Jag har fastnan mycket för Frank och Poppys fina stjärnor. Så denna taklampa och vimpel får det bli



Men nu till ett problem... blir det för mycket att även köpa detta tyg och sy en gardin av?!
Eller ska man satsa på "färg och forms" molntyg i grönt för att bryta av lite?!




Jag har tänkt att införskaffa i molntyget som påslakan.. men det byter man ju ofta iaf.. funderar även lite på molns förvaringsboxar.. stjärnor och moln hänger ju ihop, eller hur?!

Men att det ska vara såååå svårt. Sedan ska det såklart även bli lite hyllor på väggarna, foton och annat fint. 
Men lämna gärna din åsikt!

Hittade även en så söt virkad uggla som nog ska få flytta in i hans rum...
Sedan är väldigt förtjust i Karin Mannerståls monstergosedjur från Mairo serien, snyggt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar