torsdag 6 september 2012

En tidig morgon

God morgon!
Här slog dom små blå upp kl 05,00 idag.. Men kl 06,00 tog vi morgon, jag och Ludvig. Vilgot sov kvar i vår säng till kl 06,40. Nu är vällingen avklarad och här hemma spelas i "Memil" i Lönnerberga för fullt, Vilgots favorit.
Jag dricker mitt morgonkaffe och kan inte låta bli att tycka att det är lite mysigt. Ludvig sitter och leker i sitt babygym men börjar tröttna lite lätt..

Vi är nog alla lite trötta idag också efter gårdagens bravader. Vilgot bestämde sig nämligen för att det var en bra idé att åka bobbycar utför vår trappa på framsidan... Detta resulterade i att bobbycaren slog över på första trappsteget och Vilgot som så hårt höll i ratten flög över bobbycaren och tog emot sig med pannan i våra stenplattor som ligger neranför.
Med ett väldigt stor blå bula, en röd uppskrapad näsa och en fläskläpp hoppas jag att det lilla hjärtat lärt att det inte går så bra att åka bobbycar utför trappan, men troligtvis inte...
Usch vilken em. Vilgot grät helt klart mest  men jag grät nog helt klart längst. Mammahjärtat värker och det dåliga samvetet gnager! Jag skulle ju bara ta in Ludvig som stog där och sov. När Vilgot kom på bobbycaren sa jag åt han att åka in igen och skulle precis hjälpa honom när han sparkar ifrån och kör rakt ut, tyvärr hade jag inte en chans att lyckas fånga honom, men tro mig jag försökte.
Så idag blir det lugna lekar.

Vi ska gå på "dom bästa mammorna" träff, men ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt om jag orkar idag.
Nattens dåliga sömn och tidiga morgon gör sig påmind.
Men vi får se, det är ju faktiskt en himla energiboost att träffa dessa goa mammor som jag är så glad att jag har!
För vår familj har ju faktiskt helgen startat nu och det är alltid lika mysigt!

 Igår efter olyckan, när man fick mumsa på kex

Och såhär ser det ut idag i soffan med "Memil" mys

3 kommentarer:

  1. Stackars lille gubben :( Han får skaffa sig körkort på Bobbycar ;) Kramar Jenny

    SvaraRadera
  2. Lilla grynet då.. Stor kram från mig.

    SvaraRadera
  3. Men stackars älsklingen.
    Kram till er båda.

    SvaraRadera