onsdag 12 september 2012

Höst!

God kväll!
Sista dagarna här hemma har vi ägnat åt "att göra höst" i trädgården.
Ja, hösten är här och jag gillar det! Jag älskar hösten. Stickat, ljus, mörkt, mysigt.
Snart dags att sätta in utemöblerna... också, men än har vi ju faktiskt lite varma dagar..

Idag har vi haft besök av min fina barndomsvän Maria, henner Per och deras ljuvliga lilla Elin. Så roligt att träffas! Det var länge sedan nu, men så roligt att ses, det hoppas jag på att det blir fler gånger :)

I morgon håller jag V hemma från dagis. Det går ju svinkoppor tydligen (igen) och jag tycker att det känns så onödigt med tanke på hans sår under näsan.. vi behöver ju inte få svinkoppor i det kan jag ju tycka om vi nu kan undvika detta.
I övrigt en lugn helg. Vi ska träffa goda vänner, ev hämta ved, påta mer i trädgården och bara vara.

Igår var vi hos våra bästa och firade två av dom allra bästa två åringarna (to be i morgon) som finns.
Paket blidde det, väldigt uppskattade av barnen (tummen upp) men mindre uppskattade av föräldrarna (skulle jag tro)..... Hoppas dom inte ställer till det för mycket ;)

Ja, bra dagar har passerat, underbara nyheter, mysiga dagar, samkväm, städ, och ja som vanligt alldeles för lite sömn...

Tänkte bjuda på lite fler bilder från huset, oklart.. men vilka tankar som finns och hur det ser ut nu, kul att ha och kunna kolla tillbaka på den dagen det faktiskt är klart...

Och ja, man får ju faktiskt kommentera inläggen.... ;)


Så ja, välkommen hem till oss och vårt allrum:







Ja tanken är att det under hösten/vintern ska bli nya golv, klinker i hallen och framför kakelugnen samt nya golv i allrummet. Nya dörrar ska det också bli, vita ofcourse. Vad vi ska göra med väggarna får vi se framöver..... Lite ny inredning skulle också sitta på sin plats men det får komma framöver. 


1 kommentar:

  1. Trevligt att ses tycker vi också såklart :) Roligt att se huset med! Ses förhoppningsvis på Elvan på tisdag :) Kram

    SvaraRadera